Chłodzenie RSa

Awatar użytkownika

Autor tematu
Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 260
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane II 5d RS 225

05 gru 2019, 16:39  

Cześć, na zewnątrz już zimno i auto praktycznie nie jeździ, ale ja już powoli myślę o nowy sezonie i małych zmianach. Oczywiście jeżeli nie sprzedam samochodu.
W ciepłe dni w Megankach jest piekło pod maską i szukam jakiś prostych sposobów na obniżenie temperatury pod maską.
Czy ktoś przerabiał np. taki sposób?
13344494_10154066900295236_2882702083797205396_n.jpg

Daje to coś?
I czy ktoś ma jakiś sposób montażu tablicy rej. żeby ją łatwo założyć/zdjąć?
Megane II R.S. 225 +
260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2479
Samochód: Megane 4 RS

05 gru 2019, 16:41  

Na tor czy na ulicę? Według mnie same otwory bez kierownic powietrza za zderzakiem nie dadzą nic bo raz, że będzie wiać na wzmocnienie przedniego pasa, a dwa, że za wzmocnieniem jest chłodnica wody i skraplacz klimatyzacji.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 260
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane II 5d RS 225

05 gru 2019, 16:45  

Bardziej na tor i myślałem bardziej o skierowaniu na IC, ew. modyfikacji przedniego pasa, żeby mniej zasłaniał IC.
Megane II R.S. 225 +
260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm

Awatar użytkownika

ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 490
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

05 gru 2019, 19:20  

Shymek miał jak i wielu w UK. Jak wiercisz przez belkę to masz lepsze chłodzenie prosto na IC. Też chyba to zrobię nie wiem tylko co z tablicą

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2721
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

06 gru 2019, 14:57  

Ano miał :-)

meg1.jpg
meg2.jpg


Na początku były tylko dziury w zderzaku, potem były i belce - zdecydowanie poprawia to chłodzenie jak ktoś ma "poprawione" auto.
Ogólnie w sumie to z lepszym IC już nie powinno być problemu na torze bo to auto w trakcie jazdy tak mocno się nie grzeje. Co innego jak na chwilę się zatrzymasz...
Wtedy wydajniejsze chłodzenie pomaga szybciej opróżnić układ z ciepłego powietrza

P.S. Obecnie tablicę na tor to warto demontować ;-) bo się ubezpieczyciele czepiają.

Awatar użytkownika

ravo
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 490
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane II R26

09 gru 2019, 19:09  

Tutaj się ktoś nie szczypał z belką
Załączniki
IMG_20191209_190854.jpg

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2479
Samochód: Megane 4 RS

09 gru 2019, 19:41  

A potem drobna stłuczka albo wjazd w opony kończy się wymianą kompletnego pasa przedniego z chłodnicami i pękniętym kolektorem. :-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2721
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

09 gru 2019, 20:05  

Jak na tor to belka i tak musi być bo się podłużnice rozjeżdżają. Aczkolwiek można ją nawiercać ile wlezie bo na torze dzwon i tak się słabo kończy :-P

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości