Laguna 2.0T


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

16 sie 2019, 17:10  

Siemka, od niedawna mam lagune 3 2.0T GT 205km 2009r. Chciałbym zapytać jak wygląda modyfikacja tego silnika. W internecie jest bardzo mało informacji szczególnie o lagunie z tym silnikiem. Chciałbym zrobić okolice 300km i tu się rodzi moje pytanie, co dokładnie należy zrobić aby uzyskać tyle koni.

Zadam kilka pytań pod spodem, będę wdzięczny za wszystkie informacje i rady :)

Do ilu KM wystarczają seryjne wtryski (jeśli nie starczą do 280/290km to o jakim oznaczeniu szukać aby pasowały p&p)
Czy można bez problemu przełożyć turbo od Megany RS (który rok, oznaczenia)
DP 3" i reszta na 2,5" z przelotowymi tłumikami?
Jak spisuje się seryjny intercooler, i jakie są alternatywy

Nie zamierzam kuć silnika, i robić tam ponad 400nm.

Awatar użytkownika

Coupe2009
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 146
Miejscowość: EL
Samochód: Megane III coupe TCe 180

16 sie 2019, 19:26  

Poniżej masz linki do dwóch tematów. W gruncie dotyczą one różnych wariantów silnika 2.0T (F4r)

viewtopic.php?f=100&t=392
viewtopic.php?f=100&t=2586

Turbo z Megane 3 RS, będzie pasować P&P. Jest ono o oznaczeniu z końcówką 15T. Mam takie na sprzedaż z przebiegiem 5k km jakbyś chciał. Wtryski prawdopodobnie możesz mieć takie jak w 3 RS, tak czy inaczej - i tak zaleca się ich wymianę na nowe przy robieniu modów. Seryjne do tych 300KM zdaje się że wystarczą. Można dostać nowy komplet w cenach 600-800zł


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

16 sie 2019, 21:58  

A sam intercooler wymaga wymiany? w upalne dni to normalne że spuchnie.

Awatar użytkownika

usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 555
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

16 sie 2019, 22:27  

Oj to chyba nie takie proste w lagunie. Coś mi świta przepustnica i sterownik....


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

16 sie 2019, 23:04  

rozwiń myśl .

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2402
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

17 sie 2019, 8:37  

Seryjne wtryski nie wystarczą do 300KM.
Intercooler zawsze warto zmienić (ale nie ma nic p&p)
Ogólnie silnik (cały z osprzętem czy turbiną) jest taki sam jak w Megane2RS więc tym można się sugerować przy modyfikacjach


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

17 sie 2019, 12:12  

Shymek, a jakie wtryski będą na tyle wydajne aby nie chodziły na 100% w okolicach tych 300km?. Fajnie gdyby też były p&p. Ostatnie pytanie to pompa paliwa wiem że są zamienniki p&p, ale czy seria poddaje się już przy tych 280km +/-

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2402
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

17 sie 2019, 15:46  

I wtryski i pompa nie są rewelacyjne. Pompa jest taka sama jak w Megane 1,6. Ma wydajność 110l/h

Wtryski z Meg3, pompa DW65c bo wymiarowo pasuje w kosz pompy idealnie. Dalej blokerem jest regulator ciśnienia. Jest w koszu. Ma 3,5BAR ale na listwie może z 2,8 (o ile reszta działa idealnie)


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

17 sie 2019, 23:42  

Dzięki za pomoc :) w razie czego będę pytał.


Autor tematu
Aki94
Posty: 7
Samochód: Laguna coupe GT

20 sie 2019, 22:00  

Świec szukać tylko irydowych z przerwą 0,7mm czy są jakieś inne? które spisują się w tym silniku?

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość