Megane III GT 190 - moc

Awatar użytkownika

Autor tematu
Patryk
Posty: 98
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

18 cze 2019, 10:32  

Witam. Za stosunkowo niedługi czas szykuje się serwis olejowy i rozrząd do zrobienia, dlatego myślę, że po tych zabiegach odpowiednim momentem będzie wcielenie w życie planu podniesienia mocy, który chodzi mi po głowie już od pewnego czasu. Trochę poczytałem tutaj na forum, ale chciałbym się jeszcze dopytać dokładnie Was co o tym sądzicie i jaki zakres zmian byłby najbardziej sensowny.

Samochodu chcę generalnie używać jak do tej pory - zwykłe użytkowanie na co dzień, bez żadnego toru. Seryjnie auto miało/ma 190 KM i 300 Nm, i teraz pojawia się kwestia wprowadzenia rozsądnych zmian - myślę nad innym ic (ten z RS-a by wystarczył?), układem wydechowym, co by samochód dawał z siebie troszeczkę więcej pod względem dźwięku i na koniec dostosowaną mapą. Myślę, że 230 koni byłoby do ogarnięcia, ale to wyjdzie w praniu.

Pytanie do Was: czy takie myślenie idzie w dobrym kierunku, czy mielibyście jakieś inne sugestie i pomysły? :-) Z góry dziękuję za opinie.

Awatar użytkownika

Aro
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 153
Miejscowość: Katowice
Samochód: Megane III GT

18 cze 2019, 21:05  

Idziesz w dobrym kierunku, ja mam w moim GT190 IC z Rsa, układ wydechowy MG motorsport i zrobioną mapę na okolice 230 KM i 360 Nm. Samochód jest żwawszy ale może Ci to nie wystarczyć. Jeżeli chcesz więcej to zmień turbinę na tą z Rsa ale musisz się liczyć z wymianą sprzęgła i dwumasy na odpowiednik z Rsa ale to pewnie wiesz.

Awatar użytkownika

Mocarz3
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 141
Miejscowość: Centralna Polska
Samochód: Megane 3 GT Coupe 190KM

18 cze 2019, 21:20  

:mrgreen: ...jakbym siebie...słyszał dwa m-ce temu
....niech kolega poczyta wątki o wybuchach i jak to się skończyło.
Wiem że te 230 km to bezpieczne..ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Ja u siebie mam ic z RSa, wydech z RSa po modyfikacji na dwie rurki.
Po przemyśleniach poszedłem bardziej w efekt wizualny auta. I tak wpadła czarna podsufitka, gałeczka, plastiki w połysk, pasy czerwone (mam nadzieję że z Bożą pomocą będą już w sobotę w aucie), antena rekin, hamulce nacinane i wiercone..i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam.. :-P

Awatar użytkownika

Autor tematu
Patryk
Posty: 98
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

19 cze 2019, 10:11  

Mocarz3 pisze:....niech kolega poczyta wątki o wybuchach i jak to się skończyło.


Że jak? :-P Nie mam planu robienia z tego samochodu drogowego ściganta, ba, nie mam nawet ambicji, żeby dorównywało osiągami starszym RS-om. Chodzi wyłącznie o to, żeby samochód delikatnie "dokoksować" i uwolnić to, co zostało zamknięte fabrycznie. Nad Brembo z RS-a też się zastanawiam, ale to może za jakiś czas. Ograniczyłbym się do ic z RS-a, jakiegoś sensownego wydechu i mapy.

Panowie, nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia, dlatego pytanie do Was: skąd braliście komponenty, w jakich orientacyjnych kosztach się zamykaliście? Za jakieś pewne źródła byłbym bardzo wdzięczny. :-D Szczególnie jestem zainteresowany zakresem zmian i skąd brałeś elementy Ty Mocarz3 - nasze GT-ki, gdyby nie ten wydech u Ciebie, prezentują się niemal identycznie. :-P

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2233
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

19 cze 2019, 10:18  

Brembo z RSa fajnie hamuje, fajnie wygląda ale przerabiać tak układ do auta tylko na ulicę to bym nie ryzykował. Pierwsza stłuczka / wypadek, ogarnięty rzeczoznawca zweryfikuje i że jest to część niehomologowana to nici z odszkodowania. Z racji tego że ogarniętych rzeczoznawców jest coraz więcej to wiadomo jak takie oględziny się kończą (a może nie że oni są ogarnięci, a firmy ubezpieczeniowe zlecające oględziny wymagają szczególnego zwracania uwagi na rzeczy które mogą posłużyć do odmowy wypłaty odszkodowania)

P.S. Co do dobrego źródła części to polecam Tomka z TOLI Części: https://www.facebook.com/toli.czesci/

Awatar użytkownika

Mocarz3
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 141
Miejscowość: Centralna Polska
Samochód: Megane 3 GT Coupe 190KM

19 cze 2019, 12:16  

Źródło masz ..podane wyżej...
Wydech zajebisty.... :mrgreen: aż się papa cieszy jak zawarcie na ulicy...ładnie daje... :-D


A masz czarna podsufitke..? Ja mam...naszukalem się.... mocno..temat ciężki do zdobycia, trafiają się z angola lub po wystrzale...te odradzam...

Ale mam fajne słupki...czarne przód i tył + listewki okien....same te plastiki już fajne wrażenie robią....jak coś to tanio oddam jako wyprzedaż garażowa.
Ja na początku na samych tych słupkach jeździłem i byłem zadowolony.
Jak chcesz pogadać..to dzwoń 695240065

Awatar użytkownika

Autor tematu
Patryk
Posty: 98
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

19 cze 2019, 13:19  

@Shymek - serdeczne dzięki! :-)

@Mocarz3 - dzięki za kontakt, zapiszę sobie. W ramach rewanżu: 693 232 393. Ja mam podsufitkę jasną, ale wygląda to całkiem nieźle, nie miałem planów, żeby to zmieniać. Jeśli natomiast tak wygląda kwestia z hamulcami to chciałbym uniknąć jakiegoś zbędnego rzeźbienia. W poprzednim RS-ie wyglądało to świetnie, dlatego naszła mnie taka ochota w przypadku GT, ale chyba odpuszczę. U mnie zawieszeniowo jest fabryczny setup i tak pozostanie, jest wystarczająco sztywno, a przy tym też i komfortowo. Kamerę cofania mam fabryczną. ;-)


drive
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 142
Samochód: Megane

19 cze 2019, 16:02  

Polecam znanego swapa hamulców z laguny gt (296->320mm) oraz przynajmniej sprężyny eibach pro kity (jak coś mam używane pół roku na sprzedaż bo poszedłem dalej w gwint kw).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

Autor tematu
Patryk
Posty: 98
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

20 cze 2019, 19:52  

Pod kątem zawieszenia nie są planowane jakiekolwiek zmiany, ale dzięki serdeczne. :-)

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość