[MIIIPH2] GT220 Intercooler

Awatar użytkownika

Puco
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 131
Miejscowość: KrK
Samochód: Gt220 Grandtour 309km 435nm

06 mar 2019, 7:52  

Ostatni post z poprzedniej strony:

Ja bym tez polecał zacząć od hamulców, w seryjnym aucie są ok, mają całkiem dużą średnice, ale problemem jest jednotłoczkowy zacisk z gównolitiu, i w gt220 po programie już dostają ostro po dupie, i nie mówię tutaj o torze, na ulicy też można je przegrzać całkiem łatwo, sam klocek i płyn niestety nie pomaga, wiadomo zależy też jak jak kto jeździ, ale mnie seria kilka razy niemiło zaskoczyła i żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej, szczególnie że nowe zaciski brembo z clio 3rs można już mieć za ok 700-800zł+ adaptery na seryjnej tarczy. Ic to napewno słaby punkt, z seryjną mocą puchnie w lato, po programie narazie nie jeździłem w upały i jest ok, ale jak będzie +25 to napewno spadek mocy będzie odczuwalny, wiadomo najlepiej stroić na docelowym setupie, ale jak zrobisz program na seryjnym ic też da rade, tylko można zapomnieć o zabawie w cieplejsze dni, no i jak już się zdecydujesz na wymianę ic nie baw się w żadne chińczyki, niestety trzeba się szarpnąć na wagnera lub airtec żeby działało to jak trzeba.

Awatar użytkownika

usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 525
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

06 mar 2019, 15:02  

Tylko że adaptery nie mają homologacji na ulicę. Czyli nie można na nich legalnie jeździć, chyba, że po łące.
Jeżeli pojedziesz i dojdzie do nieszczęścia może być problem. Wystarczy, że spotkasz się z jakiś autem z pól melona.....
To nie DP że można stracić co najwyżej DR.

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2150
Samochód: Megane 4 RS

06 mar 2019, 15:11  

usn pisze: Jeżeli pojedziesz i dojdzie do nieszczęścia może być problem. Wystarczy, że spotkasz się z jakiś autem z pól melona.....


Jeśli przyczyną będą hamulce to owszem.

Można kupić adaptery z niemieckim TUV, ale będą kosztować więcej. :-)

Awatar użytkownika

usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 525
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

06 mar 2019, 16:07  

Myślę, że stosowanie niedopuszczonych do ruchu elementów układu hamulcowego będzie wystarczającym powodem do odmowy wypłaty odszkodowania, bez względu, czy z tej przyczyny był wypadek. Sąd ew. rozstrzygnie, ale to zawsze duże ryzyko i nerwy....szarp się i płać za biegłych. Jeżeli komuś coś się stanie to ryzykujesz nie tylko odszkodowaniem za samochód, ale też za utratę zdrowia. Czy gra jest tego warta?
Jeżeli taki adapter pęknie (a może tak być, bo to samoróbka) i coś się stanie, to już w ogóle pozamiatane...

Oddając do certyfikacji nie masz pewności, że go dostaniesz, inna sprawa to koszty. Tu chyba trzeba by mieć certyfikat nie tylko na sam adapter, ale i na cały układ hamulcowy, bo zmieniasz zacisk na 4tłoczek, a seryjna pompa pracuje na 2tłoczkach (pompa w RS jest inna). Zmieniając jeden element cały układ powinien być od nowa zbadany, bo będzie już inaczej pracował.

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2150
Samochód: Megane 4 RS

06 mar 2019, 16:30  

usn pisze:a seryjna pompa pracuje na 2tłoczkach (pompa w RS jest inna).


Pompa nie różni się niczym poza średnicą tłoczysk. Dla przykładu napiszę, że w Clio 4 RS (seryjnie te same zaciski co w GT220) użyto pompy o średnicy tłoczysk 25.4mm podczas gdy Clio 3 RS z zaciskami Brembo fabrycznie ma pompę 23.2mm, więc nawet jeśli w GT220 jest mniejsza pompa niż w Clio 4 RS mimo tego samego układu hamulcowego to nadal wystarczająca.

Tłoczek w Brembo
- wymiar 40x30mm
- pole podstawy 1.3cm2
- objętość cylindra na tłoczek w zacisku 3.8cm3

Duży tłoczek w zwykłym pływającym zacisku z GT220 :
- wymiar 57x50mm
- pole podstawy 2.5cm2
- objętość cylindra na tłoczek w zacisku 14cm3

Z tego wynika, że 1 cylinder w zacisku na duży tłoczek ma objętość prawie taką samą jak suma objętości 4 mniejszych z Brembo, zatem sumarycznie pompa ma do "pchnięcia" taką prawie taką samą ilość płynu w układzie podczas hamowania.

Dla uproszczenia obliczeń objętość cylindrów w zacisku to objętość tłoczków, bo nie pamiętam ile mm tłoczki są wyższe od cylindrów.

W załączniku pompa z Clio 4 RS.
Załączniki
20160216_224808.jpg

Awatar użytkownika

usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 525
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

06 mar 2019, 18:10  

Pewnie w obliczeniach masz rację, natomiast pozostaje kwestia posiadania na to papierka.

Te niemieckie adaptery z TUV są dopuszczone na ulicę? Jest model dedykowany do naszych aut do przejścia z ATE na BREMBO?

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2150
Samochód: Megane 4 RS

06 mar 2019, 18:21  

usn pisze:Te niemieckie adaptery z TUV są dopuszczone na ulicę? Jest model dedykowany do naszych aut do przejścia z ATE na BREMBO?


Nie wiem jak z Megane GT, ale Waldow Performance ma zestaw z certyfikatem TUV do Clio https://www.waldow-performance.de/kateg ... adekit?c=5

Na pewno rozwiązuje problem legalności u nich a prawo mają chyba dość liberalne w tych kwestiach - nie wiem jak u nas.

Przy samych adapterach mają dopisek, że nie mają certyfikacji/nie spełniają normy StVZO i są produktem do sportu:
https://www.waldow-performance.de/kateg ... remsanlage

Jako ciekawostkę powiem, że miałem od nich adaptery aluminiowe. Porobiły się wzdłużne pęknięcia w okolicy śrub mocujących. Wymienili wszystkim na stalowe i przestali aluminiowe oferować. :-)

Awatar użytkownika

usn
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 525
Miejscowość: Warszawa_Ursynów_Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

06 mar 2019, 18:40  

Vasterad pisze:Przy samych adapterach mają dopisek, że nie mają certyfikacji/nie spełniają normy StVZO i są produktem do sportu:
https://www.waldow-performance.de/kateg ... remsanlage


Czyli TUV-a na cały układ z Brembo i przewodami w oplocie, ale już same adaptery nie. Trochę to naciągane.

Vasterad pisze:Jako ciekawostkę powiem, że miałem od nich adaptery aluminiowe. Porobiły się wzdłużne pęknięcia w okolicy śrub mocujących. Wymienili wszystkim na stalowe i przestali aluminiowe oferować. :-)


UNIT Racing robi aluminiowe i dają gwarancję, że nie popękają. Może kwestia stopu lub obróbki...


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 984
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

07 mar 2019, 9:33  

Mozecie mi wytłumaczyć w czym jest roznica pomiędzy jednotloczkiem a dwutloczkiem skoro powierzchnia nacisku jest podobna?

Awatar użytkownika

matusz8919
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 115
Miejscowość: LUBIN
Samochód: Megane II ph1 Sport
Kontaktowanie:

07 mar 2019, 10:18  

Miejscami w których tłoczki naciskając na klocek. W 1 tloczkowym tloczek ciśnie z 1 strony po środku z drugiej jarzmo docisk a w brembo mniejsze tłoczki ale lepiej rozłożony nacisk na klocek. Takie moje rozumowanie :mrgreen:

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2150
Samochód: Megane 4 RS

07 mar 2019, 10:20  

matusz8919 pisze:Miejscami w których tłoczki naciskając na klocek. W 1 tloczkowym tloczek ciśnie z 1 strony po środku z drugiej jarzmo docisk a w brembo mniejsze tłoczki ale lepiej rozłożony nacisk na klocek. Takie moje rozumowanie :mrgreen:


Dokładnie, a to przekłada się na efektywność hamulca bo cała powierzchnia klocka jest dociskana równomiernie, a nie punktowo.

Awatar użytkownika

beh  
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 125
Samochód: CIV RS Trophy

07 mar 2019, 11:20  

Vasterad pisze:Dokładnie, a to przekłada się na efektywność hamulca bo cała powierzchnia klocka jest dociskana równomiernie, a nie punktowo.


a to z koleji przeklada sie na lepsze radzenie sobie klocka z cieplem, bo nie jest grzany miejscowo, a bardziej rownomiernie. I to jest z tego co czytalem najwieksza zaleta. Sztywnosc zacisku, ktora lawiej osciagnac gdy nie masz plywajacego kawalka pzrekladajacego sile, tez ma temu sluzyc.

EBC na swojej stronie opisujac docieranie wspomina, ze plywajace zaciski maja tendencje do "otwierania sie" co widac po tym jak material zosatje na tarczy. I na ich yellostuffach fajnie to widzialem, bo klocek jest w maire miekki i nawet po dotarciu juz, przy jezdzie po drodze, hamujac tyle co do swiatel to tarcza jest nie calkiem rowno "wybrudzona" klockiem, duzo bardziej jest wysmarowana czesc zewnetrzna, a na torze, albo przy ostrzejszych paru hamowaniach cala tarcza jest rowno smaroawna. Efekty przy docieraniu byl znacznie bardziej widoczny.
Strzelam, ze na brembo ten sam klocek pracowal by ladniej i rowniej nawet w ruchu ulicznym i juz od poczatku, nawet przy docieraniu.

Zeby byla jasnosc, klocek zuzywa sie rowno, tylko jego efektywna czesc jest pewnie inna zaleznie od obciazenia.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2031
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

07 mar 2019, 12:54  

Nawet na monobloku 4ro tłok potrafi być kupą z rozłożeniem równomiernie siły na klocek ;-)

Oto bardzo świeży przykład:

53356750_440516606689068_7685423713642086400_n.jpg

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2150
Samochód: Megane 4 RS

07 mar 2019, 13:03  

Przyczyna takiego stanu to raczej seryjne klocki w tym Megane. Górne tłoczki działają ułamek sekundy wcześniej niż dolne i efekt tego z cywilnym klockiem widać na zdjęciu.

Awatar użytkownika

MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 344
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

07 mar 2019, 17:11  

Vasterad pisze:Przyczyna takiego stanu to raczej seryjne klocki w tym Megane. Górne tłoczki działają ułamek sekundy wcześniej niż dolne i efekt tego z cywilnym klockiem widać na zdjęciu.
Ale zamieniasz klocki L=P koło i jezdzisz dalej :D
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości