[MIIIPH2] GT220 Intercooler

Awatar użytkownika

Autor tematu
Rumcajs
Posty: 40
Samochód: Renault Megane GT220

04 mar 2019, 20:58  

Robi się ciepło w związku z czym planuję zawirusować mojego sleepera :-)

Chciałbym odblokować dodatkowe koniki które z racji wersji GT zostały w tym silniku ukryte. Specjalista twierdzi a ja nie mam powodów by mu nie wierzyć, że auto będzie puchnąć przy oryginalnym intercoolerze jak się zrobi ciepło. Pytanie czy w wersji GT220 jest intercooler o takiej samej wydajności jak w wersji RS czy mniejszej? Zgaduję, że jeśli jest mniejszy to wystarczyłoby wymienić go na ten z wersji RS i powinien dawać radę na początek.

Zdaję sobie sprawę, że najlepiej byłoby założyć wagnera i po sprawie, ale póki co cena dla mnie zaporowa :-(

Z góry dzięki za odpowiedzi :-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2402
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

04 mar 2019, 21:19  

W GT220 jest to samo co w RSie

Awatar użytkownika

Aro
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 165
Miejscowość: Katowice
Samochód: Megane III GT

04 mar 2019, 22:12  

Śmiało rób nowa mapę i pochwal się wykresem.


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1053
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

04 mar 2019, 22:38  

Zrób sobie program a zamiast kasy na intercooler to wydaj ja na poprawienie hamulców. Te są ważniejsze.

Awatar użytkownika

Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 2365
Samochód: Megane 4 RS

04 mar 2019, 22:39  

maxkorzen pisze:Zrób sobie program a zamiast kasy na intercooler to wydaj ja na poprawienie hamulców. Te są ważniejsze.

Bezsensu zważywszy na fakt, iż GT220 ma tarczę 320mm i dobry klocek z grubsza załatwi temat - o ile nie będzie jeździł na tor.


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1053
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

04 mar 2019, 22:41  

Tarcza ma chyba nawet 322 mm. Ale właśnie zostaje jeszcze dobry klocek, przewody w oplocie, płyn hamulcowy.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2402
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

04 mar 2019, 22:46  

Przewody seryjne są ok. Oplot tylko na tor tak samo jak lepszy klocek czy płyn

Awatar użytkownika

Autor tematu
Rumcajs
Posty: 40
Samochód: Renault Megane GT220

04 mar 2019, 22:55  

Hamulce już trochę ogarnięte ;-)
- przód Brembo nawęglane + DS2500
- tył Brembo + DS2500
- płyn DOT5.1 TRW

Na tor się póki co nie wybieram a do normalnej jazdy wystarczają :-D

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2402
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

04 mar 2019, 23:06  

Ds2500 na tyle to przerost formy nad treścią ;-)

Awatar użytkownika

Autor tematu
Rumcajs
Posty: 40
Samochód: Renault Megane GT220

04 mar 2019, 23:18  

Pewnie tak, ale zgaduję, że ich już więcej nie zmienię ;-) chociaż kto wie :lol:

W takim razie trzeba się umówić na wizytę i odblokować co trzeba :mrgreen:

Awatar użytkownika

Pływak
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 515
Samochód: Megane III RS
Kontaktowanie:

05 mar 2019, 21:57  

Spec ma racie seryjny intercooler jest lipny auto po chipie puchnie latem strasznie dlatego sporo właścicieli RS zmienia na większy.

Awatar użytkownika

klaudiusz76
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1415
Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
Samochód: Megane RS

05 mar 2019, 22:15  

Potwierdzam, po zmianie jest duuuuża różnica, w RSie oczywiście, więc warto


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

Autor tematu
Rumcajs
Posty: 40
Samochód: Renault Megane GT220

05 mar 2019, 22:29  

Tego jestem pewien, że po zmianie serii jest duża różnica na plus i nie ma znaczenia czy to GT czy RS :-)

A czy jak zrobię program na standardowym IC i będzie mega dupa w lato to czy po zmianie IC na większy trzeba będzie coś jeszcze robić z programem czy nie?

Awatar użytkownika

klaudiusz76
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1415
Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
Samochód: Megane RS

05 mar 2019, 23:12  

Wpierw IC potem program


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

Puco
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 131
Miejscowość: KrK
Samochód: Gt220 Grandtour 309km 435nm

06 mar 2019, 7:52  

Ja bym tez polecał zacząć od hamulców, w seryjnym aucie są ok, mają całkiem dużą średnice, ale problemem jest jednotłoczkowy zacisk z gównolitiu, i w gt220 po programie już dostają ostro po dupie, i nie mówię tutaj o torze, na ulicy też można je przegrzać całkiem łatwo, sam klocek i płyn niestety nie pomaga, wiadomo zależy też jak jak kto jeździ, ale mnie seria kilka razy niemiło zaskoczyła i żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej, szczególnie że nowe zaciski brembo z clio 3rs można już mieć za ok 700-800zł+ adaptery na seryjnej tarczy. Ic to napewno słaby punkt, z seryjną mocą puchnie w lato, po programie narazie nie jeździłem w upały i jest ok, ale jak będzie +25 to napewno spadek mocy będzie odczuwalny, wiadomo najlepiej stroić na docelowym setupie, ale jak zrobisz program na seryjnym ic też da rade, tylko można zapomnieć o zabawie w cieplejsze dni, no i jak już się zdecydujesz na wymianę ic nie baw się w żadne chińczyki, niestety trzeba się szarpnąć na wagnera lub airtec żeby działało to jak trzeba.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość