Td04-10t hybryda do rs ?


Autor tematu
Lukaszyfz
Posty: 25
Samochód: m3rs

31 sty 2019, 13:28  

Witam czy przerobienie takiej turbiny jest możliwe i czy ma sens? Docelowo miałoby pracować w 3rs. Oryginalne swoje chce zostawić a 15t ciężko znaleźć i cena duża.


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 847
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

31 sty 2019, 13:30  

Przecież 10t to w silniku 180 KM jest. Za mała do RS.


Autor tematu
Lukaszyfz
Posty: 25
Samochód: m3rs

31 sty 2019, 13:32  

Tak wiem ale chodzi mi o przerobienie tej 10t na 19


wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 169
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

31 sty 2019, 14:09  

Ja bym podpowiedział abyś zaczernał języka w firmie PERUN TURBO. Znają się już na przerabianiu nie jednej turbiny.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1547
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

31 sty 2019, 15:01  

Bez problemu da się przerobić na hybrydę. U Michała (PERUN) rozwiercą Ci stronę zimną pod większy wirnik i jeśli będziesz chciał to także stronę gorąca gdzie wirnik z L można zamienić na większy HL.
Strona gorąca czyli ta żeliwna niczym nie różni się czy to wersja turbo 10T 14T czy 15T.
Więcej info na temat hybrydowego turbo jest w TUTORIALACH
P.S. Jeśli 10T masz zdrowe i nie zmęczone to oczywiście że będzie to najlepsza opcja pod robienie hybrydy zamiast szukanie zamęczonej używki 15T czy jeszcze starszego 14T. Dodam że 10T wystepowały już w Megane 2 czy Lagunie 2 (~170KM) i jeśli chcesz taką używkę kupić to tez może być mega zamęczona

Awatar użytkownika

MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 302
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

31 sty 2019, 15:36  

Nie da sie zrobic z 10t -> 19t np. Za mało mięsa wewnąrz zimnej strony. Minimum 14t jest potrzebne czyli od meg2rs lagGT.

Słowa Michała właśnie. Nie tylko o muszle zimną chodziło, ale nie umiem sobie przypomjiec dokładnie o co.
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)

Awatar użytkownika

usn  
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 360
Miejscowość: Warszawa/Ursynów/Piaseczno
Samochód: Megane III TCE

31 sty 2019, 15:47  

Ja mam do sprzedania swoją 10T po przebiegu 33kkm.
Perun twierdzi, że można ją zrobić w stage2 na powyżej 300KM.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1547
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

31 sty 2019, 18:44  

Jak za mało jak z zewnątrz T10 czy T14 czy T15 to te same muszle?
Może coś mu się pogmatwało


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 847
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

01 lut 2019, 8:38  

A nie lepiej kupić jakieś nowe turbo z otwartego rynku? Jakiś Garrett?

Awatar użytkownika

Coupe2009
Posty: 65
Miejscowość: EL
Samochód: Megane III TCe 180

01 lut 2019, 9:10  

Pisałem z dwa miesiące temu do perun turbo bo też rozważalem zrobienie że swojej 10T hybrydy. Usłyszałem dokładnie to samo co pisze Shymek. Te turbosprężarki z zewnątrz są takie same, mają te same muszle ale inny środek. Koszt przerobki z tego co pamiętam około 2000pln, zależy też na jakich częściach

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1547
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

01 lut 2019, 9:11  

Garrett to rzeźba z kolektorem wydechowym, dolotem z filtra dolotem do IC, podłączeniem itd. Poza tym charakterystyka turbiny jest inna (wstaje baaaaardzo gwałtownie w okolicach 4tys obr - bez kutych korb nawet bym jej nie testował ;-) )


wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 169
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

01 lut 2019, 10:51  

Coupe2009 pisze:Pisałem z dwa miesiące temu do perun turbo bo też rozważalem zrobienie że swojej 10T hybrydy. Usłyszałem dokładnie to samo co pisze Shymek. Te turbosprężarki z zewnątrz są takie same, mają te same muszle ale inny środek. Koszt przerobki z tego co pamiętam około 2000pln, zależy też na jakich częściach


Czyli jeśli ktoś chciał by hybrydę to najlepszym rozwiązaniem było by:
-kupić 10 T
- oddać do przeróbki na 19T lub 20T
- pomyśleć nad wymianą wirnika strony ciepłej na HL lub HLA.

Z tego co zrozumiałem z 10T da sie te wszystkie przeróbki dokonać?
Ma ktoś jakieś doświadczenia jakich przyrostów względem seryjnej 15T można się spodziewać po poszczególnych modach? Które z nich są bardziej, które mniej opłacalne?

- a na konice sprzedać swoją 15T 8-)

Awatar użytkownika

Coupe2009
Posty: 65
Miejscowość: EL
Samochód: Megane III TCe 180

01 lut 2019, 16:00  

15T z RS'ki są relatywnie drogie i ogólnie ciężko dostępne. Do tego koszt około 1500+. Turbo 10T jest mnóstwo i kosztują ok 700pln.

Edit: jednak taniej niż pisalem

"witaj Łukasz,

Możemy pańska zmodyfikować.

Koszt modyfikacji pańskiej turbosprężarki wraz z podstawową regeneracją to 1250 zl netto, koszt uzależniony od stanu turbosprężarki.( naprawa klapy VG turbiny dodatkowo koszt 350 zl netto).
Czas realizacji ok 2-3 dni roboczych .
W przypadku samej regeneracji 600-1100 zl netto."


wander
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 169
Miejscowość: Płock
Samochód: MIII RS CUP

01 lut 2019, 17:57  

Coupe2009 pisze:
Koszt modyfikacji pańskiej turbosprężarki wraz z podstawową regeneracją to 1250 zl netto, koszt uzależniony od stanu turbosprężarki.( naprawa klapy VG turbiny dodatkowo koszt 350 zl netto).
Czas realizacji ok 2-3 dni roboczych .
W przypadku samej regeneracji 600-1100 zl netto."


Koszt modyfikacji z czego na co?


Vasterad
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1905
Samochód: Megane 4 RS

01 lut 2019, 18:47  

Perun liczy jedną stawkę za obróbkę każdej strony niezależnie od wielkości wirników.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości