Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM Topic is solved


marlin87
Posty: 5
Samochód: megan3 III

20 maja 2019, 14:46  

Ostatni post z poprzedniej strony:

Witam, :-)
też stroiłem Gt 220 na DP 3 w poznańskim Tuneforce ' teraz chce zpowrotem założyć kat. Po konsultacji z tuneforce, twierdzą że mogę śmiało założyć kata bez żadnej korekty mapy, chyba chyba że była wyłączona sonda to trzeba aktywować. Mam jakieś mieszane uczucia co do tego, :-/
Co na toznawcy z forum?

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

12 wrz 2019, 7:46  

Panowie, jakie są dopuszczalne korekty dlugoterminowe w Meg 2 RS? Orientuje się ktoś na ile komp jest sam w stanie sobie dolać paliwa tak aby było bezpiecznie?

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

13 wrz 2019, 17:39  

Zapytam więc inaczej, bo sprawdzam sobie z każdej strony, orientuje się ktoś jakie napięcie powinna dawać sonda lambda przy pełnym gazie w podłodze? Czy afr na poziomie 12 po sofcie jest ok?

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2472
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

13 wrz 2019, 19:47  

Znośne. 11,5-11,7 jest idealnie. 12 trochę ubożej ale tak się moc robi :-P

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

13 wrz 2019, 20:06  

Dzięki, a tak na marginesie, świeciło się kiedyś komuś w nocy turbo na czerwono po ostrzejszej jeździe? :-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2472
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

13 wrz 2019, 20:22  

Nigdy nie sprawdzałem ale miałem sytuację że z maski mi mocny deszcz odparowywał :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

13 wrz 2019, 20:35  

Uuu, to też musiałbyc grubo :-D

Awatar użytkownika

koma600
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1453
Miejscowość: Nadarzyn
Samochód: Megane rs 3

14 wrz 2019, 13:18  

Tak świeciło

Awatar użytkownika

NeeRdek
Forumowy Janusz
Forumowy Janusz
Posty: 857
Miejscowość: Sokołów Podl / WARSZAWA
Samochód: Megane 2 GT

15 wrz 2019, 23:43  

Pawel_Wro pisze:Dzięki, a tak na marginesie, świeciło się kiedyś komuś w nocy turbo na czerwono po ostrzejszej jeździe? :-)

Ja mam 11.6. Ale tak jak ktis wyżej pisał ;)

Co do turbo.. kilka km po bułki ii
02C8124D-2E67-4BB0-938D-ACD5E30882E4.jpeg

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

16 wrz 2019, 6:24  

Jak na GT to całkiem, całkiem :-) w porównaniu do zdjęcia to u mnie ledwie zaczerwienił się środek ;-)

Awatar użytkownika

Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 359
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 2007

07 paź 2019, 20:37  

A ja mam pytanie trochę z innej beczki ;-) Czy zaślepienie zaworu DV bez montażu blow offa jest szkodliwe dla turbo przy seryjnym doładowaniu w Megane 2 RS? Podoba mi się dźwięk flutter turbo o wiele bardziej niż blow offa...

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 733
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

07 paź 2019, 21:42  

Bardzo szkodliwe, powietrze za każdym razem będzie wracało na łopatki T.

Awatar użytkownika

Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 359
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 2007

08 paź 2019, 5:50  

No wlasnie z tego co widzę opinie są podzielone, a gdzieś doczytałem, że doładowanie poniżej 15 psi nie wpłynie na żywotność turbo.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2472
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

08 paź 2019, 9:01  

Zależy od turbiny. Może na duże wiadra wpływu mieć nie będzie ale na małe suszareczki jakie montują w Megane już tak ;-)
Tu nie chodzi też o samo turbo tylko np o przepustnicę - w Meg2 jest przepustnica z sterowana magnesowo - często nie jest sama z siebie w stanie utrzymać np. pełnego otwarcia czy zamknięcia. Tam nie ma niestety typowego silniczka elektrycznego z zębatka odpowiadającego za poziomy otwarcia. Tak więc może być sytuacja że zdejmując nogę z gazu i zamykając przepustnicę przy braku BOV / DV będzie sytuacja że to powietrze przepchnie motylek i dostanie się do komory spalania gdy już ECU odetnie wtryski. Co się w takiej sytuacji dzieje chyba nie trzeba tłumaczyć ;-)


maxkorzen
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1065
Miejscowość: Warszawa
Samochód: M3GT220@304 kombi

11 paź 2019, 20:26  

A możesz jednak wytłumaczyć?

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2472
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

11 paź 2019, 22:37  

W skrócie dużo powietrza, mało paliwa = bardzo wysoka temp spalania / duża detonacja. Tłok pęka albo spłynie od temperatury

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości