Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM Topic is solved

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

09 gru 2018, 16:44  

Ostatni post z poprzedniej strony:

Nie wiem jak bardzo jest to ważne ale tak mi kiedyś tłumaczono że zawsze wybiera się bieg najbliższy bodajże głównemu przełożeniu. Najczęściej jest to przed ostatni czyli w skrzyni 6cio biegowej piatka, a w pięciobiegowej 4ty.
Daje to najbardziej prawidłowe wyniki pomiarów.

Na wiosnę pomiar tak o ile będzie bardzo ciepło ;-)


GreG!
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 14
Samochód: Clio III RS

10 gru 2018, 12:24  

Shymek nie wprowadzaj w błąd ludzi takimi wypowiedziami. Na dobrej obciążeniowej hamowni nie powinno mieć znaczenia na jakim biegu jest pomiar, jeśli maszyna pomiarowa jest w stanie odpowiednie obciążenie wygenerować. Rozbieżności mogą pojawić się wtedy jak samochód ma ograniczenia momentu obrotowego po biegach, co jest coraz częstsze w nowych pojazdach.
Na pewno nie dobiera się biegu pod "główne przełożenie" , możliwe, że osoba która Ci to tłumaczyła miała na myśli przełożenie biegu najbliższe bezpośredniemu silnik - skrzynia 1 do 1, co i tak nie odpowiada temu co masz na kołach, bo właśnie jeszcze jest przełożenie główne przekładni więc i tak oprogramowanie hamowni musi sobie to wyliczyć aby podać parametry na silniku.

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

10 gru 2018, 13:10  

Możliwe że ja to źle zapamiętałem - ale mniej więcej wiem o co chodzi, a tłumaczyła dobrze bo posiada i obsługuje hamownię od ponad 15 lat ;-)
Co do hamowni obciążeniowej to napisałeś: "powinno" - no właśnie to jest słowo klucz więc lepiej by unikać "błędów" hamować Megankę powinno się na 5tym biegu.
Z doświadczenia wiem że niektórzy specjalnie hamują tak, a nie inaczej by efekt po był zadowalający dla klienta.
O hamowaniach z lekko wciśniętym hamulcem chyba nie ma co wspominać ;-)

P.S. dlatego tez warto sobie np. po strojeniu wynik zweryfikować na innej niezależnej hamowni. Najlepiej mówić ze seria :-P

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

11 gru 2018, 0:51  

a jaka to dla Ciebie niezależna?
Bo z tego co widzę na każdą mogę pojechać i wynik będzie zły 8-)
Wyniki "serii" były porównywane i jeśli 1km różnicy jest dopuszczalny w błędzie pomiarowym to wyniki były identyczne...
Do biegów na których powinno się hamować to kiedyś słyszałem od kogoś gdzieś, coś takiego jak mówisz, ale pytając ludzi którzy robią to na co dzień to wersja jest trochę inna - teraz najczęściej jest to 4 lub 5 bieg, w zależności od mocy auta, ilości samych biegów [i ich przełożenia] no i pomiary od siebie się nie różnią, a jeśli nawet to w granicy błędu - po to się kalibruje obroty rolek z silnikiem.
Tak czy siak specjalnie dla Ciebie uproszę dwa pomiary na 2 różnych biegach co udokumentuję i przedstawię ;-) ;-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

11 gru 2018, 9:08  

Niezależna = inna niż na jakiej auto było hamowane wcześniej / strojone. Najlepiej obciążeniowa i auto hamowane 4rema kołami :-)

co do biegu na którym auto jest hamowane obecnie to wynika tylko i wyłącznie z lenistwa obsługujących - na 4tym biegu pomiar trwa krócej czyli mniej zużywa się hamownia jaki i zawsze to chwila czasu więcej (choć i tak najwięcej czasu zabiera ustawianie auta na rolkach czy przypinanie pasami)

U mnie np. porównanie hamowania 4 i 5 biegu nie ma sensu bo mam na nich dwa różne doładowania

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

26 gru 2018, 0:43  

Panowie, jeszcze odnośnie skrzyni, czy pasuje skrzynka z 3 do 2?
Jeśli nie to czy szpera z trojki pasuje żeby w dwójce roznicowy wywalic i szpere wstawić?
Jeśli nie to czy macie gdzieś szpere w sensownych cenach bo to co w necie widze to jakis kosmos... Na ebay sa jakies zapewne chinskie u ruskich ale nowe za 1500zl ciekawe czy wytrzymalyby ;)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

26 gru 2018, 14:50  

Kiedyś pisali że skrzynia nie pasuje, teraz podobno pasuje ale wiąże się to ze zmianą półosi bo inny wieloklin jest.
Sam mechanizm nie pasuje. Na eBayu masz ruskie z VALracing - bdb szpera ale pasuje tylko do skrzyń TL4xxx czyli Clio 3RS :-)
Megane 2 ma ND0xxx, a Megane 3 ma PK4xxx

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

26 gru 2018, 22:27  

A takie coś? Niby powinno pasować ;)
https://www.ebay.co.uk/itm/LSD-Limited- ... 2450389061

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

26 gru 2018, 23:39  

To jest właśnie szpera do Clio3. Nie mam pojęcia czemu piszą że pasuje i do Megane2 i do Megane3... Bardzo to ciekawe. Aż jutro poszukam i posprawdzam dokładnie

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

29 gru 2018, 18:50  

Jak znajdziesz - daj znać bo jestem BARDZO ciekawy ;)
Do tego podpowiedzcie mi, jeśli wywalimy kata - 2 sonda jest nie potrzebna?
Czy można ją całkiem usunąć- fizycznie? Czy ma sobie tam siedzieć i usuwa jej się tylko widełki sprawdzające poprawne działanie kata?

Awatar użytkownika

MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 353
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

29 gru 2018, 19:20  

Musi zostac podpieta fizycznie do instalacji. Jak ktos ja dobrze usunie, to moze nie byc wkrecona w wydech.
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

06 sty 2019, 9:16  

Shymku i jak z ta szperą? Wynalazłeś jakieś info ;)?

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

06 sty 2019, 13:15  

Nieoczekiwanie byłem na urlopie w Zakopanem :-D Jutro wracam do pracy to jak wyjdę z zaległości to poszukam

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 63
Samochód: Renault Megane RSII phII

08 sty 2019, 7:38  

Ruski mi odpisał, więc nie szukaj ;)

"Witam, ten mechanizm różnicowy jest kompatybilny tylko z tl4 box, o ile pamiętam, inna skrzynia biegów jest zainstalowana w Megan Sport. Dziękuję. Nikołaj."

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

08 sty 2019, 8:43  

Tak jak mówiłem ;-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 2109
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

14 sty 2019, 12:10  

Jakby kogoś interesowało to dodaję jako załączniki
PEłne dane techniczne (wymiarowe) szperungów Megane 2 / Clio 3

qifecliors.PDF
(151.61 KiB) Pobrany 35 razy

quifemeganers.pdf
(131.01 KiB) Pobrany 38 razy

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości