RS3 czy GT ?


Autor tematu
Ciem
Posty: 1
Samochód: Astra H GTC

29 lip 2020, 7:45  

Witam zastanawiam się nad zmianą swojego obecnego samochodu na RS3 lub GT czy możecie mi podpowiedzieć jak to jest z RS3 mają wytrzymałe silniki... Czy karoseria jest odporna ta rdzę ? Gdzieś wyczytałem że w okolicach 100 000 siadają koła dwumasowe... Po prostu chciałbym znać jego bolączki żeby znowu się nie wpakować jak wpakowałem się w obecny samochód jakim jest Astra 3 OPC... Która ma przejechane 200 tysięcy a silnik nadaje się do kapitalnego remontu... Jak to jest z tylnymi tarczami hamulcowymi one są z łożyskiem ? Czy ten samochód ma jeszcze jakieś niespodzianki typu jak te tarcze ?

Awatar użytkownika

PatiEK_PL
Posty: 458
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

29 lip 2020, 10:21  

Z rdzą bywa różnie. Jak blacharz dotykał to coś wyjdzie. Jak nie to jest ok.
Tylne tarcze z łożyskiem to taki ficzer. Nie różni się w problematyce wymiany od tarcz bez łożyska.
Silnik w GT i RS to bliźniacza konstrukcja wiec i dwumasa ta sama. Nie pada po 100kkm.

Awatar użytkownika

Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 664
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

29 lip 2020, 10:49  

Ale brednie... Od kiedy GT i RS ma tą samą dwumasę? O sprzęgle tym bardziej nie wspomnę.

Awatar użytkownika

PatiEK_PL
Posty: 458
Miejscowość: Warszawa
Samochód: MIIRSphI SCIIphII

29 lip 2020, 11:03  

Numer części oczywiście mają inny, sprzęgła tak samo, natomiast to nie są drastycznie odmienne konstrukcje, żeby jedna miała być bezawaryjna, a druga padała co rok.
Żywotność zawsze zależy od użytkowania.


HMP
Posty: 45
Samochód: GT220

29 lip 2020, 14:21  

GT180/190 TCE czy GT220?

Awatar użytkownika

Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 664
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

29 lip 2020, 20:04  

Przecież GT to też może być 180 i 190.


adam486
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 16
Miejscowość: Nisko
Samochód: Megane3PH3 GT 220 Grandtour 330 Unitronic

29 lip 2020, 20:26  

Kampos pisze:Ale brednie... Od kiedy GT i RS ma tą samą dwumasę? O sprzęgle tym bardziej nie wspomnę.


GT220 ma tą samą dwumasę i sprzęgło co RS. Moim zdaniem nawet jeśli dwumasa miałaby wytrzymać 100 tyś km w benzynie co ma 300koni i ponad 400nm to i tak jest dobry wynik i Renault wcale nie jest gorsze od konkurencji.

Ciem pisze:Witam zastanawiam się nad zmianą swojego obecnego samochodu na RS3 lub GT czy możecie mi podpowiedzieć jak to jest z RS3 mają wytrzymałe silniki... Czy karoseria jest odporna ta rdzę ? Gdzieś wyczytałem że w okolicach 100 000 siadają koła dwumasowe... Po prostu chciałbym znać jego bolączki żeby znowu się nie wpakować jak wpakowałem się w obecny samochód jakim jest Astra 3 OPC... Która ma przejechane 200 tysięcy a silnik nadaje się do kapitalnego remontu... Jak to jest z tylnymi tarczami hamulcowymi one są z łożyskiem ? Czy ten samochód ma jeszcze jakieś niespodzianki typu jak te tarcze ?


Megane 3 tak ogólnie to jest bardzo dobra konstrukcja bez poważnych wad fabrycznych, jedynie tzw pierdoły są do poprawy. Sam miałem 3 Ople i z każdym musiałem jeździć po mechanikach i uważam, że Renault jest lepsze.

Awatar użytkownika

Kampos
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 664
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 293hp_402nm

29 lip 2020, 21:21  

GT220 może i tak, ale nie GT 180 czy 190.

Awatar użytkownika

Patryk
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 182
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

29 lip 2020, 21:40  

Z ciekawości: dlaczego? :-)


adam486
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 16
Miejscowość: Nisko
Samochód: Megane3PH3 GT 220 Grandtour 330 Unitronic

29 lip 2020, 22:30  

Patryk pisze:Z ciekawości: dlaczego? :-)


Pewnie z tego samego powodu dla, którego włożyli słabsze bebechy do silnika czy hamulce w prównaniu do RS. Przypuszczam, że tym powodem był końcowy rozrachunek ekonomiczny, który każdej firmie musi się zgadzać :-) Na tylu tysiącach egzemplarzy jak przyoszczędzą parę euro na każdej sztuce to na koniec wychodzi pokaźna kwota a GT z założenia miał być tańszy od RS i zaprojektowany na słabsze moce, dla innego odbiorcy, stąd te różnice. W życiu nie ma nigdy nic za darmo :-/

Awatar użytkownika

Patryk
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 182
Miejscowość: DBL
Samochód: Megane GT III
Kontaktowanie:

30 lip 2020, 8:42  

Nie no jasne, zgadzam się. Pytanie kto czego szuka, bo zrobienie później mocniejszego GT, które miało więcej wspólnego z topowym R.S. wskazywałoby na to, że klienci decydujący się na GT oczekiwali jednak bardziej hardkorowego samochodu. Chyba że była brana tylko i wyłącznie kwestia ekonomiczna pod uwagę. :-)

Awatar użytkownika

klaudiusz76
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 1534
Miejscowość: Wawa/Siemiatycze
Samochód: Megane RS

30 lip 2020, 10:28  

Szukaj RSa ...... bo potem dłubanie w GTku żeby mieć więcej to bez sensu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


MarcinekNu2
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 556
Miejscowość: Puławy
Samochód: Megane II
Kontaktowanie:

30 lip 2020, 17:30  

klaudiusz76 pisze:Szukaj RSa ...... bo potem

Pełna racja, bo potem okaże się, że włożysz tyle by się zbliżyć do RSa że już będziesz mógł już prawie kupić RS a nadal twoje GT nim nie będzie.
https://www.facebook.com/m2gacek
Megane 2.0T Ph1. Ze 163KM na 225KM.

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości