Co, ile i jak? Zbiór info odnośnie mocy KM/NM Topic is solved

Awatar użytkownika

NeeRek
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 382
Miejscowość: Sokołów Podl
Samochód: Megane 2 GT

03 gru 2018, 12:16  

Ostatni post z poprzedniej strony:

Po zrobionym dolocie na pewno bardziej słychać. W innym aucie robiliśmy pełny dolot sporo większy (pod 400+) to o wiele wiele bardziej jest teraz słyszalny :D

Awatar użytkownika

MATI
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 281
Miejscowość: Mysłowice
Samochód: Laguna 2 GT

03 gru 2018, 21:17  

Powiem Wam, że jak chcecie iść w okolice 300KM bezpiecznie w meg2 to polecam zaadoptować metalową listwe z 3rs. Podnieść ciś w pompie w baku i podłączyć regulator ciś paliwa na listwie do ssącego.

Wtryski z 3rs przy cisnieniu 3.5bar w meg2rs nie dadzą więcej jak 280KM na sprężarce 15t. Przetestowane.
Laguna 2 GT stg1 - 251@380nm stg2 - incomming :)

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

04 gru 2018, 13:47  

wtryski od mr3 właśnie zasiadły i zaraz będą testy więc sprawdzę na swoim przykładzie ile wyda... Ciśnienie na pompie można jakoś podnieść?
Czy to ten regulator zewnętrzny załatwia sprawę..
Bo w ogóle ta pompka jest w stanie dać więcej czy od razy trzeba montować dw65c? ;)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1350
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

04 gru 2018, 15:50  

regulator jest w koszu pompy. Można go wyjewanić ale wtedy musi być regulator przy listwie najlepiej z powrotem do baku.
Można tez poszukać regulatora z Meagne 3 RS (5,5 BAR) ale po pierwsze trzeba rzeźbić bo nie pasuje p&p, a po drugie M3RS ma powrót do baku więc już wybrałbym opcję z zewnętrznym regulatorem

Mocy tych wtrysków da się wincyj ale to zależy od wielu czynników np. stan turbo czy głowicy itd. czy tez AFR jakie się zrobi finalnie (im uboższe tym wincyj mocy)

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

05 gru 2018, 10:54  

Tak więc u mnie wtryski dają radę i śmiało 280km przekraczają na zwykłej pompie i gratach, gorzej z dolotem i samą turbiną T15...
Tak więc układ paliwowy na razie zostaje, pomyśli się coś na wiosnę bo teraz i tak nie ma jazdy ;-)
Wynik końcowy tego roku to 293km.

Awatar użytkownika

Pawel_Wro
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 541
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Megane RS

05 gru 2018, 11:23  

Przy jakim doładowaniu?


Bartek.Decar
Real RS Owner
Real RS Owner
Posty: 144
Miejscowość: Warszawa
Samochód: Megane II 5d RS 225

05 gru 2018, 12:39  

gdzie stroiłeś?
Megane II R.S. 225 +
260KM/6300rpm i 390NM/4000rpm

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1350
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

05 gru 2018, 14:53  

Wykres?

Awatar użytkownika

NeeRek
Fake RS Owner
Fake RS Owner
Posty: 382
Miejscowość: Sokołów Podl
Samochód: Megane 2 GT

06 gru 2018, 13:55  

Bartek.Decar pisze:gdzie stroiłeś?

Stawiam ze ProTurbo obok Siedlec :)
Ale niech potwierdzi właściciel.

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

06 gru 2018, 21:59  

Na wykresie widać gdzie strojony, Nm lekko zjechane w dół ze względu na sprzęgło.. wjedzie kevlar to się podniesie o te +/- 30 ;-)
Załączniki
Wykres meg.jpg


Kampos
Posty: 39
Miejscowość: Słupia J.
Samochód: Megane II RS 2007

07 gru 2018, 8:08  

A jak wyszła seria przed strojeniem?

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

07 gru 2018, 13:44  

Z tego co pamiętam, po zakupie auta i filterku powietrza K&N było 197km i 325nm, szukałem kombinowałem, nowy zawór DV nic nie pomógł, zaworek N75 padł w późniejszym etapie, wydech przelot podniósł na 218km. Jak się później okazało wszystkiemu winna była turbina zamontowana - T10, do tego przy okazji inspekcji wyszły prowadnice zaworów wydechowych oraz jeden pierścionek olejowy. Było co robić, teraz mucha nie siada! ;)

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

09 gru 2018, 13:53  

Shymek po co Ci był wykres?
Rozwiał wątpliwości? ;)
Doładowanie nawet nie patrzyłem ile teraz jest ,ale oscylowało ok 1.2-1.3 bara.

Regulator zewnętrzny montuje się do listwy, a z niej jak wypuścić jakieś złącze? Bo to przecie plastykowe ;>
i np na zewnętrznym regulatorze jak podkręcę ciśnienie pompa da rade? Wie ktoś do ilu?

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1350
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

09 gru 2018, 14:09  

Fabryczna pompa to psi uj. Taka sama jest w 1,6 czy w Clio3 1,2 :-D (110lph)
Przewody najlepiej dać nowe o większej średnicy bo fabryczne 4mm też nie pozwalają na wiele.
Regulator najlepiej dać na powrocie z listwy, a nie przed.
Co do wykresu to mieszane uczucia. Wygląda ok ale ciekawi mnie jak by wyglądał w 2x wyższej temperaturze otoczenia. I miałoby było jakby shamować auto na 5tym biegu ;-)

Awatar użytkownika

Autor tematu
bike900
Posty: 40
Samochód: Renault Megane RSII phII

09 gru 2018, 14:50  

na temperature to teraz niestety trzeba będzie trochę poczekać, ale na wiosnę specjalnie dla Ciebie pyknę go na 5 jeśli to ma jakieś znaczenie,
może do tego czasu zajmę się tym układem paliwowym ;-)

Awatar użytkownika

Shymek
RS Troll Master
RS Troll Master
Posty: 1350
Miejscowość: Stolica Warmii i Mazur
Samochód: Laguna 3 dCi

09 gru 2018, 16:44  

Nie wiem jak bardzo jest to ważne ale tak mi kiedyś tłumaczono że zawsze wybiera się bieg najbliższy bodajże głównemu przełożeniu. Najczęściej jest to przed ostatni czyli w skrzyni 6cio biegowej piatka, a w pięciobiegowej 4ty.
Daje to najbardziej prawidłowe wyniki pomiarów.

Na wiosnę pomiar tak o ile będzie bardzo ciepło ;-)

  •   Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość